Friday, October 29, 2010

SahAbat!!


dengarlah sahabatku,,

sahabat,,
waktu terasa semakin berlalu,,
semakin pantas meninggalkan cerita tentang kita,,
tertanya aku,,
akan ada lagi kah tawamu,,
untuk hapuskan semua sepi di hati,,

sahabat,,
teringat aku,,
ada cerita tentang aku dan kau,,
dan kita bersama saat dahulukala,,
ada cerita tentang masa yang indah,, saat kita berduka,,
saat kita tertawa,,
ceritakan semuanya tentang kita,,

sahabat,,
musykilku
apakah akan bisa tanpamu,,
untuk belajar terbang melayang namun,,
ku gagahkan diri cuba utk trbang sendiri,,
mncari bunga cita-cita...
mampukah aku,,

ya Allah,,
kau berilah rahmatmu dalam
memelihara insan ini,,
kerana hanay kau yang mampu mnjagnya
lebih baik daripada aku...

sahabat,,,
insyaAllah,, esok kite akan terus
bersahabat dijalan Allah,, jika hari
ini kita terus mendoakan ikatan yg
akrab ini akan terus bersemadi,,

sahabat,,
mungkin hari ini atau esok aku
akan pergi,, tanpa
sempat bertemu dgan mu lagi,,, namun aku smpat
mndoa dalam kesyahduan,,,

" YA ALLAH,, sayangilah sahabatku ini kerana aku
tak mampu mnandingi kasih sayangmu,,
jika aku tiada dibumimu ini lagi,,
kau lindungilah dia YA ALLAH sebaiknya smoga
ketnangan di hatiku lahir ketika ku di pusara nanti,, " amin,,

sahabat,,
andai kata kau bersedih kerana melihat aku
berjauhan dengan mu,, ingatlah saat gembira aku dgan mu,,
ingin benar aku mngukir kata cintaku padamu
kerana Allah ini setiap detik agar engkau
kembali ceria,, tetapi untuk ku berselawat kepada
Rasulullah S.A.W pun tidak setia sebagaimana
jantungku berdegup,, darahku bertawaf
mengelilingi tubuhku,,

sahabat,,
biar kepahitan itu pergi,,
agar kemanisan mengisi,,
biarlah kekecewaan berlalu agar kegembiraan
mewarnai,,, biarkan kegelisahan lenyap,,
jangan kita hilang semangat,,
biar pnderitaan itu mnyapa,,
agar kekuatan kita jana semula,,
biarlah diri ini derita,, agar aku tahu keperitan derita ini,,
agar aku sedar kesengsaraan ini,,
x sama bahkan hanya secebis dari penderitaan Rasulullah S.A.W


khas buat: semua sahabat-sahabat dan k.maryam ismail,,,

No comments:

Post a Comment