Saturday, January 1, 2011

wuduk dan masjid shah alm,,!!!




Salam satu blogger,, pergh tak sedap… assalamualaikum warahmatuallahiwabarakatu,,=) baru sedap.. jgan lupe jawab yee,, smoga anda dapat pahala dan saya turut dapat saham di akhirat kelak,,=) woookk,, martabatkan salam di dunia milik-NYA!!! Ok2,, kembali ke pangkal jalan jgan jadi kacang lupekan kulit yee,, aikk, ape saye merepek nie,, pmbaca pon msti dah pening kan,, relax2,, cool down,, sabar spruh dari iman yaa,,=)

1,2,3 gooo.. ok,, cter diee bermula saat saya sdang mngambil wuduk di masjid shah alam,, alllaaaa masjid yg besar tuu,, dan yg cantik tuu,,=) hehe,, smpat lak nak promote,, tyme tuu tgah kabut sikit,, sbbnya azan dah berkumandang,, tapi still tgah amik wuduk,, biasalaaa prmpuan msti nak cermat kan?? Hehe=) pas tuu saya terdengar perbualan di antara anak dan ibu,,,

Si IBU: ana,, cepat sikit amik wuduk tuuu

Si ANAK: diam seribu bahasa,,, (amik wuduk laa katakana) =)
Si IBU: Ana amik wuduk tuu biar laa smpurna sikit,,, buku lali tuu tak kena pon,, amik btul-btul sikit,, x sempurna tuuu

(time tuu saya pon dgan khusyuk tgok jee makk die,, tetibe terpikir,, macam nie kee nanti saya nak didik anak saya?? Aik ke situ pulak,, smpat lagi pkir pasal anak)

Si IBU: (teruskan bebelan sehingga ada satu ayat yg mncuit hati saya utk mmandg si ibu skali lagi)

“tuu laa ana nie,,, ilmu ada tapi tak amalkan,, macam niee laa jadinya,,, patutnya ilmu yg ade tuu diamalkan supaya tak mati dalam ingatn,,:

Bila si ibu dah habis dgan sharahan free diee,, saya pon terbayang ustaz fairuz,, bukan sbb rinduu laaa,,, sbbnya saya tringat satu pepatah arab yg ustaz fairuz ajar dulu,,, ilmu tanpa amal sprit pohon yg tidak berbuah,,, =) saat tuu baru saya paham dan mnghayati pepatah arab tuu,,=)

Terima kasih si ibu!!! SAYA SAYANG ALLAH!!!

No comments:

Post a Comment