Monday, February 13, 2012

14 February!!

assalamualaikum w.b.t.. jangan lupa jawab salam saya..

entry saya kali ni nak bercerita mengenai Valentine's Day,, ataupun hari memperingati kekasih.. Valentine's day ini actually BUKAN perayaan yang disambut oleh orang ISLAM..

Tadi saya trbaca status hilal asyraf..

Setahu saya, kajian menyatakan bahawa hari penindasan terhadap ummat Islam pada tarikh April Fool dan tarikh Valentine's Day tidak pernah berlaku.


mungkin ia hanyalah analogi barat yang mahu menghancurkan ISLAM.. so,, nape kita tak boleh nak sambut?? just nak bagi hadiah,, than jumpe pakwe,, BERDUA-DUAAN,, pegie makan-makan.. tuu jee.. bukannya buat ape pon..

Ketahuilah wahai saudara2 islam ku semua.. bila kita berdua-duaan dengan pasangan yang bukan mahram,, pasti ada yang ketiga.. dan ke-3 tuu ialah IBLIS LAKNATULLAH..

for sure dia akan hasut pasangan tuu utk buat bnda yang dilarang oleh ISLAM.. Valentine's day niee pon boleh membawa kepada zina..

If kita tak percaya,, cube kita kira sembilan bulan dari tarikh valentine's day,, for sure ramai baby yang terbuang laa,, meninggal laa.. Actually,, valentine's day niee akan mengundang kita utk melakukan dosa yang berterusan..

Jika anda meniduri kekasih pada 14hb febuari(hari kekasih), kekasih anda akan memberi berita baik pada 21hb Mac (hari ibu) dan anda akan mempunyai anak pada 14hb November (hari kanak-kanak sedunia)jika di lihat pada aspek perubatan..anda dinasihatkan jangan cuba perkara ni pada semua kekasih anda kerana anda akan mendapat berita buruk pada 1hb disember(hari Aids sedunia) ;D


Dosa2 yang berterusan jika kita menyambut valentine's day..

1~ Jumpa pasangan berdua-duaan
2~ naik shahwat
3~ berpegang tangan
4~ zina
5~ pasangan tak bertanggungjawab
6~ anak dibunuh, dibuang, tak dijaga dengan baik
7~ tak mendidik anak dngan didikan agama..

nikmat melakukan zina yang tak sampai 1 jam tuh hanya sementara jee seronok dia,, tapi penyesalan dan penderitaan tuh akan terjadi sepanjang hidup..


Kaum hawa,, jangan mudah2 nak bagi maruah/harga diri korang kpd lelaki yang belum sah menjadi mahram anda.. ingat smpai mati yee.. =)

ada beberapa badan dakwah di MALAYSIA ini yang mencari alternatif utk menggantikan hari valentine's day.. seperti contohnya ada "HARI SUAMI ISTERI" dan juga KEMPEN MENUTUP AURAT.. Namun,, terdapat juga pihak yang tidak menyokong langkah2 utk membanteras Valentone's day nie..

Masalah hari Valentine bukanlah masalah tarikh 14hb Februari. Anda bebas buat aktiviti apa-apa sahaja, anjurkan majlis apa-apa sahaja, pada 14hb Februari. Selagi mana aktiviti dan majlis itu tidak berlanggaran dengan syariat Allah SWT.. dan pendapat hilal asyraf..

Masalah hari Valentine adalah itu sambutan orang bukan Islam. Masalahnya juga berkait rapat dengan kefahaman erti cinta yang sebenar. Dan kita orang Islam tidak menyambut sambutan mereka, dan tidak pula bercinta dengan definisi cinta seperti mereka. Kita hormati orang bukan Islam yang raikannya dengan tidak mencela mereka.


jadilah seperti mereka,, bercinta berlandaskan syariat islam,, pasti bahagia.. ^=^



so,, jangan jadikan hari valentine's day nie sbgai sambutan utk umat islam.. JAUHI laa daripada melakukan maksiat.. sayangi laa ALLAH,, RASUL,, & ISLAM..=) WaALLAHUALAM..

No comments:

Post a Comment