Saturday, February 11, 2012

coUple iSlamikk..

Assalamualaikum w.b.t.. jgan lupe jawab salam saya..
Hmm.. entry kali niee,, saya nak cerita pasal couple islamik.. nak bagi mudah utk faham saya ceritakan satu cerita nie..

Dekat sebuah kolej ada seorang wanita nama die ANA yang sangat baik + cantik + rajin ibadah,, smua yang baik ada kat diaa laa!! than satu hari nie,, ada sorg lelaki nama WAN terpandang laa kat ANA niee..

orang cakap macam cinta pndg pertama laa.. diorg trus suka sama suka.. diorang cadang nak couple,, but ade terms & conditions diorg takkan berpegangan tangan..

takkan cakap bnda yang melaghokan(buang masa),, takkan berjumpa di tempat sunyi..
so diorang teruskan keputusan diorang utk couple..

hari berganti hari.. ANA selalu akan kejut WAN nie dalam pukul 4.30 pagi.. untuk ape?? hmm,, untuk bangun qiamullail.. WAN pulak akan call ANA untuk bagi tazkirah.. nampak macam sweet kan..

Kalau diorang nak jumpa pulak,, diorang akan pilih tmpat yang ramai org.. dan masa jumpe tuh bukannya borak-borak kosong jee,, but WAN akan tasmi' bacaan al-quran ANA,, dan begitu juga sebaliknya..

Hampir sebulan lebih diorang buat macam tu.. nak dijadikan cerita,, ada satu hari nie kat taman ,, tyme WAN tgah bagi tazkirah dekat ANA,, tetiba ada sorang laki niee datang..

nama dia AMIN.. AMIN tanya kenapa diorang duduk berdua-duaan je?? kan nanti ada yang ketiga.. pas tuh WAN cakap,, saya tak buat apa2 pun,, saya cuma bagi tazkirah kat dia je.. dan saya tak pernah sentuh pon tangan dia..

Ada keluhan kat muka AMIN.. AMIN pon mula bercakap..

"macam niee laa bro,, dulu wa cina.. favourite wa suka gile makan BABI.. kalau sehari wa tak tinggalkan memang susah hati wa.. lpas wa masuk islam wa dapat tahu orang islam tak boleh makan babi..

Wa mula resah gelisah,, wa dapat satu idea.. wa bela sekor babi,, sampai dapat BABY BABI,, wa pon azankan BABY BABI tuu.. wa iqamat.. dan wa bagi makanan yang halal2 untuk die.. wa nak jaga dia sampai dia besar.. sbb nanti wa nak makan dia..

dan satu hari nie,, kawan wa,, nama dia ustaz baihaqi datg rumah wa,, dan die terkejut nampak ada babi dalam rumah wa.. wa terangkan kat dia dari mula sampai akhir..

Dan dia cakap kat wa macam nie,,,

" AMIN,, kau skrg sudah masuk ISLAM,, jelas2 dalam ISLAM tidak boleh makan BABI,, walaupun kau dah jaga dia btul2,, bagi mandi,, makan,, azan kan dia.. Dalam ISLAM yang haram tetap HARAM.. jika HARAM BERBAUR HALAL,, HARAM juga yang akan menang..

Bila wa dengar ustaz tu cakap macam tu,, wa trus insaf,, dan wa dah tak makan BABI sampai ke hari nie,, jadi WA harap korang berdua faham dengan apa yang wa nak bagitahu nie.. Wa pergi dulu.. ASSALAMUALAIKUM.

ANA dan WAN terdiam seketika.. mereka berasa insaf dan sangat malu pada ALLAH kerana telah melakukan dosa..

WAN mula menyusun kata pada ANA..

ANA,, saya minta maaf kerana telah membawa awak ke jalan kemurkaannya,, dan kita hasus berpisah.. saya yakin,, jika awak benar2 jodoh saya,, kita pasti akan berjumpa.. bila saya dah bersedia,, pasti saya akan menyunting awak menjadi teman hidup saya.. Maafkan saya ANA..

macam tuh laa cerita dia.. macam saya cakap dalam entry before nie,, kalau btul2 nak couple kene kuatkan iman jagn jumpe,, jgan msg dan mcm2 lagi ..

bila di dalam islam telah mengatakan haram,, ia nya akan tetap haram.. moga2 kita bersama-sama mendapat pengajaran daripada cerita nie.. insyaAllah..
waAllahualam..

3 comments: