Monday, March 5, 2012

Terima seAdanya.. =)

Assalamualaikum W.B.T.. jangan lupa jawab salam saya..

Alhamdulillah hari nie,, saat nie,, dapat lagi saya & korang hirup oxygen2 yang kita pinjam dari ALLAH S.W.T.. Pernah ke kita bersyukur dengan nikmat kehidupan ni semua?? selalu ke bersyukur??

Selalu kita lihat dalam dunia sekarang ramai yang menangis, sedih bila sesuatu yang dia miliki hilang atau meninggal dunia,, atau sewaktu dengannya.. kadang2 keadaan diorang lebih teruk dari pesakit jiwa..

5 tahun duduk asrama,, tahu nie baru sedar.. actually everything in this world is belong to ALLAH.. He's the one create us.. dan jangan argue dengan ketentuan ALLAH..

Kdang2 bila salah satu daripada family kita meninggal atau ditimpa ujian macam kemalangan,, kebakaran yang menyebabkan keadaan dia teruk sampai boleh meninggal.. kita selalu akan nanges2 gila2..

memang laa sedih bila sesuatu yang kita sayang gila2 tak dek dengan kita kan.. saya bagi contoh laa.. dah bertahun2 korang kenal dengan kawan korang,, rapat gila.. kira kawan nie penting dia macam family laa.. tetiba dia tak dek.. ouh,, speechless.. ALLAH NAK UJI LAA TUH!! nak buat ape??

ingat laaa,, everything yang kat dunia niekan ALLAH punya.. termasuklah family,, kawan2,, dan harta2 kita.. jadi bila satu2 bnda tuh hilang ingat lah ALLAH.. kita hanya pinjam daripada dia je.. Kenapa nak nages & marah,, bila barang yang kita sayang hilang..
Doa je laa,, ALLAH akn memberikan yang hilang itu semula,, atau berdoa dengan mendapat yang lebih baik.. bersangka baik laa dengan ALLAH..=)

No comments:

Post a Comment