Tuesday, April 10, 2012

kubur lain2.. !!??? ,,..++-===

Assalamualaikum w.b.t.. jangan lupe jawab salam saye..

A: urmp awak jom solat..
B: kau solat laa dulu,, btw,, suke hatilaa nak solat ke tak.. kuburkan lain2..
A: memang laa kubur lain2.. tapi yang mandikan kau nanti orang lain,, yang solatkan kau orang lain,, yang bace kan talkin utk kau org lain,, yang kafankan kau orang lain,, yang kebumikan kau pon orang lain.. ke kau buat sndiri gak?? so jgan ngade2 nak cakap kubur lain2..


ouh.. sakit nye hati bile kita cuba mengajak kepada kebaikan namun ade pulak reaction yg unsur2 ganas macam kat atas nie.. ishh!! namun,,, begitu laa seorang daie.. banyak cabarannye.. perlu ada kesabaran yg tinggi..

Al-BAQARAH 74
Kemudian sesudah itu, hati kamu juga menjadi keras seperti batu, bahkan lebih keras lagi. Padahal di antara batu-batu itu ada yang terpancar dan mengalir air sungai daripadanya; dan ada pula di antaranya yang pecah-pecah terbelah lalu keluar mata air daripadanya; dan ada juga di antaranya yang jatuh ke bawah kerana takut kepada Allah; sedang Allah tidak sekali-kali lalai daripada apa yang kamu kerjakan.


tugas mengajak kepada kebaikan dan meninggalkan kepada kemungkaran bukan senang untuk dilakukan,, nak2 lagi jika melibatkan keluarga & rakan2 terdekat.. sabar laa wahai diri,, sesungguhnya ALLAH pasti akan membalas segala yang anda lakukan dengan syurga ukhrawi.=)))

No comments:

Post a Comment