Friday, April 20, 2012

mereka menyedarinya,, namun mereka pertikaikannya..

assalamualaikum w.b.t.=) jangan lupa jawab salam saya..

hari niee telah ditakdirkan oleh ALLAH S.W.T utk saya duduk semeja dengan dua orang perempuan.. seorang pakai tudung dan seorang lagi tak pakai tudung.. disebabkan satu meja,, dan duduk dekat2,, so sy terdegar conversation diorang!!

TAK PAKAI TUDUNG:A
PAKAI TUDUNG:B

CONVERSATION BEGIN:

A: did u know AMIR(bukan name sbnr),, last week,, i can't remember when,, he fetch my friend with her boyfriend.. actually,, AMIR nak hantar diorang balik rumah laa.. u know ape jadi??

B: i tak dgar cite pasal die lame kowt..

A: that night actually he was drunk,, so he had an accident.. memang terok sangat2!!

B: teruk macam mane?? did he ok?? still alive or??

A: dia meninggal time accident tuh gak.. and I dengar cerita die mati dalam keadaan terok sangat..

B: terok sangat?? scary kowt dgar u crite.. how worst??

A: when he died,, die muntah kluar wane putih,, lagipun dia meninggal dalam keadaan mabukkan.. salah dia gak,, sape suruh mabuk..

CONVERSATION END..

ok.. lpas dgar citer diorang,, sy trus bangun,, bayar air dan menuju ke kereta..
SUBHANALLAH,, memang betul orang cakap,, kalau nak tgok ke mana kita waktu di akhirat lihatlah waktu kematian kita,, kalau nak tahu waktu kematian kita,, lihatlah waktu hidup kita di dunia..

tapi orang yang cakap tuh tak bertudung,, hakikatnya,, mereka menyedari semua tuntutan dalam ISLAM,, namun hati & hidayah itu milik ALLAH.. selagi ALLAH tak membuka hati2 mereka,, selagi itu,, mereka akan hayut..

smoga mereka smua di luar sane yang sntiasa melanggar perintah ALLAH akan berubah mnjadi yang lebih baik.. INSYALLAH..=) pendakwah bukan hanya di masjid atau surau.. mereka yang berada di masjid dan surau hakikatnya memang ingin belajar agama,, marilah kita berdakwah di luar masjid & surau!!

No comments:

Post a Comment