Thursday, November 1, 2012

gravity vs ALLAH.. =))

Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah setelah sebulan bergelar pelajar medic al azhar lil banat,, kaherah,, mesir,, kali ini baru mempunyai kesempatan untuk update blog.. alhamdulillah sepanjang berada di bumi anbiya’ dan bumi firaun,, sangat banyak tarbiyah yang direct dr ALLAH swt.. dan ujian laa yg meletakkan di mana tahap kebergantungan kita pada allah swt..

CONVERSATION::

(sambil memandang aku,, dia membaling handphone di tangan ke udara,, dengan pantas handphone tersebut jatuh semula ke tangan pemiliknya,, berulang kali dia melakukan perbuatan tersebut) “Perasaan tak handphone nie senang jee jatuh ke bawah??” .. aku mengangguk tanda setuju..

“Perasan tak semua bnda yang jatuh ke bawah senang jee tanpa ada sebarang rintangan??”..

 sekali lagi aku mengangguk..

 “Sebab ape tahu tak”??

 hmmm.. soalan senang.. dengan pantas dan simple aku jawab.. “ Gravity”

“hmmm,, btull.. kalau kite naik tangga lagi senang kee?? Atau turun tangga lagi senag??

” Banyak pulak soalannyee.. “ of courselaa turun”.. “tahu x sebab ape??”

 Tanpa berfikir panjang aku terus menjwab.. “ntah”

 “sebabnya kita jauh dari gravitylaa,, sebab tuh susah nak naik tangga,, kalau turun maksudnya kita menghampiri gravity” “sama jugak kalau kita dengan ALLAH SWT,, kalau kita rapat dengan ALLAH SWT sang KHALIQ kita,, CINTA HATI kita,, insyALLAH semua urusan akan rasa mudah.. dan setiap ujian akan terasa manis.. and berbeza kalau kita jauh dari ALLAH SWT,, surely akan rase resah,, senang nak nangis,, senang putus asa,, malas,, dan semua sifat sifat mazmumah.. 

~~SUBHANALLAH.. lemahnya kebergantungan aku pada ALLAH.. terima kasih ALLAH kerana mengilhamkan kata kata ini pada aku menerusi sahabat aku..
p/s: amanah yang diberikan padaku untuk mnjadi leader first batch azhar medic lil banat al azhar,, insyALLAh akan digalas sebaik mungkin.. saat menerima amanah,, aku yakin bahawa ALLAh tetapkan namaku untuk menjadi ketua.. dan aku yakin ada ganjaran disebalik semua kepenatan.. senyuman meruntuhkan segala kepenatan.. =))

2 comments:

  1. Assalamualaikum warahmatullah~
    Moga amanah yang diberikan dipermudahkan jalan kerjanya ^^
    InsyaAllah kami akan membantu Syazwani~
    Jangan segan silu minta tolong ya? :D

    ReplyDelete
  2. semoge terus menjadi ketua utk banat yg tebaik :)

    ReplyDelete