Friday, January 7, 2011

perkahwinan!!





assalamualaikum warahmatuallahiwabarakatu!!! jgan lupe jawab salam saya yee,,=) nanti same2 kite dapat saham di padang masyar ,,=)

urmp hari nie nak cter pasal sesuatu yg sangat pelik dan menarik,,=) hari nie 7 hari bulan january 2011,,,

pagi tadi kat sekolah blajar subjek syariah islamiyah dgan ustazah siti fatimah binti kasmuri,,, tajuk pembelajaran kitorang hari ini ialah perkahwinan!! menarikan?? tapi tak semenarik yg disangka.. mmg perkahwinan itu satu keseronokkan tetapi harus diingati tanggungjawab yg kbnyakkan mnybbkan seseorng itu telah mnempah diri mereka utk ke neraka,, jadi manusia yg benar-benar bersedia dan layak yg sahaja yg boleh berkahwin =)..

bagi orang yg tidak berilmu,,,, tidak mustahil,, perkahwinan mereka hanya berdasarkan nafsu semata, jadi sampai bile ye akan berkekalan?? anda jawab laa sendiri yee,, =)

selepas sahaja selesai akad nikah oleh seseorang itu,, maka dengan automatiknya,, si suami telah sanggup utk mnanggung segala dosa isterinya.. jadi bukankah itu satu benda yang agak rumit??? penyelesaiannya sangat mudah,, carilah pasangan yang same2 mngejar cinta ILAHI,, insyaAllah rumah tangga anda akan kekal abadi,, =)

doakan saya bertemu dengan jodoh yang tepat yee, =) saya serahkan segalnya kepada Allah,, yang pasti sy hanya mampu berdoa,, dan berpegang kepada janji ALLAH pada SURUH AN-NUR AYAT 26

Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

SAYA SAYANG ALLAH!!!

No comments:

Post a Comment