Saturday, August 27, 2011

dah nak raye,,,




assalamualaikum w.b.t,, jgan lupe jawab salam saya,, nanti smae2 dapat pahala..=)

dah nak raye laa,, maksudnyee dah nak habis ramadhan,, sedihnye.. agak-agak sempat kee nak mnyambut ramadhan yg akan datg?? masihkah kite dipanjangkan umur?? tibe2 rase sesal di hati sbb tak buat sehabis baik dalam bulan ramadhan nie..

AMALAN LAILATUL QADAR ITU BERSAMAAN DENGAN AMALAN 1000 BULAN ATAU 83 TAHUN 4 BULAN,, HEBATKAN ALLAH?? PENYAYANG KAN ALLAH??

ape yang boleh kite buat di pengakhiran ramadhan ini ialah berusaha sehabis baik utk terus mncari lailatul qadar.. jgan pernah berhenti mngharap.. walaupun pndapat ulama' mngatakan lailatul qadar pada malam ke 27,, namun sbnrnya lailatul qadar itu adalah rahsia allah,, hanya allah seorang yg tahu bilakah lailatul qadar itu akan muncul..

jadi ape peranan kite sbgai hambanya?? tak lain tak bukan,, terus lah mncari dan mencari lailatul qadar tersebut.. dan berdoalah smoga allah menerima segala ibadah2 yang telah kite lakukan seperti qiamullail,, solat terawaih,, qiamullail,, iktikaf,, bace al-quran,, zikir,, dan macam2 lagi.. sangat2 rugi jika Allah menolak segala amalan kite,,, wallahualamm,,=)

No comments:

Post a Comment