Sunday, January 29, 2012

macam nak lupe..

assalamualaikum w.b.t,, jgan lupe jawab salam saye..=)

Korang smua ada FB tak?? if ade,, prnah tak korang bukak2 jee FB,, korang terus click kat name yang korang suka.. kalau same gender tak pee laa,, tapi kalau lain gender prnah tak?? =p.. tgok korang macam senyum2 jeee..=p



Hurm,, mungkin susah untuk kite tinggalkan habit tuh kann.. ouh bnyak nyee zina hati yang kite dah buat.. macam mane nak STOP buat bende sengal nie..



Pergh cara yang terbaek ialah,, korang kene doa banyak2 dan kuatkan iman korang,, bila nak bukak jee profile si diee korang fikirlaa balik SYAITAN & IBLIS LAKNATUALLAH TUH mmg nak hancurkan kite umat islam,, itu laaa janji mereka pada ALLAH S.W.T!!



And if korang tgok jee profile diee pon bukannye ade ape2 pon,, stakat gambar2 diee jee..=p brapekali korang bukak pon,, still the same..=p

SO,, untuk mengelakkan zina hati,, marilah kite same2 tinggalkan bnda yang lagho niee.. bile kite meletakkan ALLAH s.W.T di tingkat yang paling atas dalam carta hati kita insyaALLAh kite akan takut untuk buat smua bnda nie.. dan nak tinggalkan perkara nie pun senang..

Kdg2 msti ada org fikir,, " saya stakat usha profile diee je".. but ketahuilah saudara2 ku sekalian bila kita buat satu bnda yang melibatkan zina,, kita akan mndapat satu dosa.. dan dosa tersebuat akan mnjadi bnda yang hitam di dalam hati kita.. bila hati mnjadi hitam,, kita akan makin melupakan ALLAH.. nak mnerima ilmu pon susah sbbnya ilmu tuh hanya suka pada hati yang BERCAHAYA SAHAJA...=)
insyaALLAH..


Abu Hurairah melaporkan dalam sebuah hadis

"Hati adalah umpama raja dan anggota badan adalah sebagai pengawalnya. Apabila raja memerintah dengan baik, maka pengawalnya tentu bertugas dengan baik. apabila rajanya melakukan sesuatu yang tidak baik, maka sudah tentu pengawalnya pun begitu juga"



Hadis ini diperkuatkan lagi dengan pengakuan rasulullah :

"Ketahuilah, sesungguhnya di dalam tubuh badan ada segumpal daging, apabila ia baik, maka baiklah seluruh badannya, dan sekiranya buruk, maka buruklah keseluruhannya. ketahuilah ia adalah hati"





Hati juga ssering dikaitkan dengan kehidupan dan kematian,, tapi umat islam pada zaman skrang bukan stakat tgok gambar jee,, malah boleh pulak comment gambar diee,, mnyatakan perasaan cinta kat diee bagai2 lagi laaa.. semua tuh yang mngundang kemurkaan dari ALLAh.. mungkin diorg ta sedar lagi kowt yang BUMI niee milik ALLAH yang ade peraturannya,, macam yang saya selalu cakapkan kalau nak buat peraturan sendiri korang buat laa bumi yang lain.. tapi jgan pernah malu untuk bertaubat sebab ALLAH akan membuka seluas-luas bumi pintu taubatnya sehinggalahh nyawa bercerai dari badan,, so korang masih ade masa untuk berubah,, jgan pernah malu dgan diri sendiri malah dgan ALLAH juga,, kerana ALLAH maha PENYAYANG!! insyaALLAH,,.....



So,, same2 laa kite mnjaga hati kita daripada dikotori oleh dosa2!! insyaALLAH,, WaALLAHualam,,=)

No comments:

Post a Comment