Sunday, February 5, 2012

MahabbaH Rasulullah..=)

Assalamualaikum w.b.t,, jangan lupe jawab salam saya yee..=)

Alhamdulillah,, pada tarikh 5 Februari bersamaan pada hari AHAD,, dan bersamaan juga dengan 12 Rabiulawal merupakan tarikh yang sangat istimewa buat umat ISLAM di dunia ini..

Pasti semua sedia maklum bukan,, 12 rabiulawal merupakan tarikh lahir Nabi junjungan besar kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W.. Alhamdulillah,, sambutan maulidur rasul sangat meriah.. siap berarak dari masjid dan melaungkan selawat sampai nak keluar anak tekak..=) itulaa tandanya kita mencintai NABI MUHAMMAD S.A.W kan??

Tapi,,adakah hari maulidur rasul jee yang kita bersemangat gila nak bersalawat pada NABI MUHAMMAD S.A.W?? hari2 lain macam mana?? anda still selawat kee?? hurmp.. tepuk dada tanya iman..

So,, kita sepatutnya menambahkan rasa sayang kita pada NABI MUHAMMAD S.A.W dari hari ke hari.. untuk menyayangi NABI MUHAMMAD bukan nya ada musim nya.. ia patut tersemat di dalam hati kita..

macam mana nak mencintai NABI MUHAMMAD?? first sekali,, kita kena tahu mengenai sirah nabi muhammad.. apa maksud SIRAH?? sirah tuu lebih kurang macam perjalanan hidup NABI MUHAMMAD..bila kita dapat tahu,, betapa mulianya sifat NABI MUHAMMAD untuk menengakkan agama ISLAM,, for sure kita akan sayang pada NABI MUHAMMAD..

NABI MUHAMMAD mempertahankan ISLAM sampai berdarah-darah badan baginda,, & ada satu cerita yang menceritakan sampai patah gigi baginda dalam berperang untuk menegakkan agama ISLAM.. Malah baginda juga tidak pernah bermegah-megah dengan jawatan,, keberanian,, dan apa jua yang dikurniakan oleh ALLAh S.W.T kepadanya..

NABI MUHAMMAD juga sangat sayangkan kanak-kanak.. Nabi Muhammad tak pernah marahkan budak-budak.. semua tahu kan nabi ada 2 cucu iaitu hasan dan husin.. dan ada satu cerita tuh,, masa NABI MUHAMMAD tgah sujud,, salah sorang dr cucu nabi bermain di belakang nabi,, apa nabi buat lpas tuh?? Nabi hanya biarkan sampai laa dia dah habis nak bermain.. pergh mulianya sifat NABI nie..

kalau kita laa skrg niee,, budak2 dtg masjid pon nak di marahnya..=) hurmpp.. biaselaa tuh budak2,, mereka bukan macam NABI YAHYA,, masa kecik2 NABI YAHYA tak suka main2.. dan pernah satu kali tuh dia tak nak main sampai berkata,, "AKU TIDAK DIUTUSKAN OLEH ALLAH UNTUK BERMAIN".. pergh.. hebat kowt nabi2 allah nie.. kita dulu tahu nak main jee.. tak tahu satu ape pon pasal dakwah..=)

Jadi,, moga2 kita tidak hanya bersemangat untuk berselawat pada NABI MUHAMMAD pada hari Maulidur Rasul sahaja.. patutnya hari2 pon kene berselawat.. tak rugi pon berselawat pada NABI MUHAMMAD,, selawat kita yg ikhlas tuh laa yang akan mnjadi syafaat untuk di akhirat kelak nanti..=) insyaALLAH.. Marilah menjadi hamba yang bersyukur..=)

No comments:

Post a Comment