Saturday, January 8, 2011

lemak jantung pisang






assalamualaikumwarahmatuallahiwabarakatu!!! seperti biase saya akan berpesan kpada anda smua supaya mnjawab salam saya,, supaya anda dapat pahala dan saya juga akan mndapat saham di akhirat kelakk,,=) jangan bosan yee dgar pringatan saya,, =)

malam niee saya tgok crite CINTA BUTA,, seorang pemuda yg buta mndambakan cinta seorang wanita,, =) tapi saya bukan nak crite pasal bnde tuu pon,,.. malam nie saya nak crite dgan anda dgan ORANG MANAKAH yg bakal mnjadi SUAMI anda,,, =) menarik ke tajuk nie??? totally NO!!! tapi best utk dibahaskan,, =)

ok,,, firstly saya nak tanye pndapat anda bnarkah orang kelantan akan mnjadi jodoh org kelantan juga??? huhhh,, dusta semata,,, saya juga org kelantan dan smmgnya m'nginginkan org kelantan,, tapi tak tahu sbb ape,, mungkin faktor senang nak balik kampung atau faktor dah biase dgan org kelantan,,, huaaa,, ape2 jeee laaa,,

nak dijadikan critee,, saya blajar syariah tentang perkahwinan bersama dengan ustazah fatimah,,, dan salah satu tujuan perkahwinan niee adalah untuk mngembangkan umat nabi muhammad,, kerana nabi muhammad mnyukai umatnya yg banyak dan soleh serta solehah,,, dan jperkahwinan ini juga untuk mngembangkan kaum kerabat dan sewaktu dengannya,,,

dan berlaku laaa conersation di antara saya dengan ustazah...

waney: ustazah saya nak kahwin dengan org sama negeriii,,,

ustazah: kalau macam tu tak berkembang laaa,, cariii laaa yg berlainan negerii,,, org yg suka cari sama negeri niee selalunya orang kelantan,,, saya pon tak tahuu laa kenapa,, tapi tyme saya kat U dulu ponn,, kawan-kawan saya yg org kelantan sibuk nak cari org kelantan,, mungkin diorang nie ada smngat assobiyah kowttt...

(pergh sakit jiwa dan raga mndengar kata-kata ustazah)

waney: snang nak balik kampung ustazah..

ustazah: itu jee laa alasan yg diorg dan kamu kasi,,, kadang2 saya terfikir,,, tiap2 minggu ke kamu balik kampung,,,

waney: (mndengar dgan khusyuk dgan hati yg sedikit terguris tercalar dan segala TER lagi)

ustazah: jadi lpas niee WANEY kamu carii laa org lain negeri yee...

waney: aku dgan lemahnya tersenyum dgan sangat tak IKHLAS!!!!

bagi saya orang kelantan bukan ada semangat ASSOBIYAH seperti yg dikatakan oleh ustazah tuu,, cume mungkin mereka terlalu mngikut adat dan budaya negeri tersebut,,, tidak salah saya rasakan,, dan mungkin mereka nie digelar terlalu FANATIK dengan negeri,, kerana mereka tidak akan melupakan negeri mereka walau berhijrah ke K.L skali pon,, mana taknya,,, loghat kelantan akan tetap pekat di mulutnya,,, dan sejauh mane pon org kelantan berada budu tetap di hati,, samalah macam saya,,=) hahaa


jadi conclusion benarkah org kelantan menyukai org negeri mereka juga??? okk,, jawapan dari saya ialah,,, sbnarnya tak semua org kelantan begitu,,,jodoh telah ditetapkan oleh Allah S.W.T di luh mahfuz,, dan Allah tidak mnetapkan semua org kelantan dengan org kelantan sahaja,,, haisyhhh,,, jadi percaya sahaja laa dgan ketentuan yg dibuat oleh NYA,, segalanya sudah cukup PERFECT,,, mungkin kite sbgai hamba hanya mampu mrancang utk menikahi dgan pasangan senegeri atau sewaktu dengannya,,, tapi semua itu tak mungkin terjadi tanpa izin Allah S.W.T,,, seperti dalam surah Yaasin,, kun fayakun,, Jadilah,, maka jadilah,, =) ape yg kite mampu buat hanya laa berdoa k..=)

SAYA SAYANG ALLAH!!!

No comments:

Post a Comment