Sunday, February 6, 2011

insyaAllah!!

assalamualaikumwarahmatuallahiwabarakatu,, jgan lupe jawab yee,, nanti anda dapat pahala dan saya turut dapat saham di akhirat kelak,,,

sebelum saya nak berangkat ke asrama petang niee,, tergerak pulak hati saya nak berkongsi sedikit ilmu dgan anda semua,,, ape yee tajuk kite hari niee.. tergerak pula saya nak menceritakan tentang seorang manusia yg saya knal di FB pada masa dahulu,, seorang manusia yg ingin melakukan perubahan,, tetapi dia tidak tahu dimana harus dimula nya,,,

hamba Allah tersebut prnah mmberitahu,, dia prnah untuk mndekati beberapa org yg alim(mengetahui agama) untk mmbrinya nasihat dan sbgainya,, ttp malangnya org tersebut tidak mlayan nya sprti yg disarankan dalam islam,,,

jadi apa yg saya nampak hari ni,, ramai yg telah mnyalahgunakan cara mereka untuk mendekati dan menegur manusia di sekelilingnya,,,

teringat pula saya pada kata-kata indah niee,,, sesuatu agama tuu bukan tidak diterima kerana ajarannya,, ttpi org yg mmbawa ajaran tersebut.. tidak dinafikan agama islam mrupakan agama yg syumul.. segalanya perfect,, sebesar zarah pon dalam khidupan pasti dinilai,, ttpi masyarakat lain akan mmndg sesebuah agama tuu hanya pada perwatakan org yg mnganut agama tersebut,,

masyaAllah,, mmg susah sbnrnya,,
penyelesaiannya,, cuba laa mnjadi seorang yg alim(yg mngetahu ilmu agma) sbaik mungkin,, cuba untuk berkawan dgan smua org,, bukannya memilih,, cuba untuk mndekati mereka dengan kesesuaian jiwa mereka... anda mampu mngubahnya,,=) fikir-fikirkan dan selamat buat!!

No comments:

Post a Comment