Friday, March 4, 2011

SENIOR MESIR KU!!!

assalamualaikumwarahmatuallahiwabarakatu,,, ok,, as usual saya akan ingatkan korg 4 jawab salam,,=) nanti korang dapat pahala,, dan saya turut dapat saham di padang masyar nanti,,,

minggu orientasi dah pon berlalu,,, pnat yg amat,, tapi seronok laa,, seriously seronok sangat,, nak2 lagi "jaihoo",,,=) hehe,, adik2 junior semua suka mnari jaihoo tuu,, nak release tension laa katakan,,, nasib baik semua prmpuan,,=)

nak dijadikan cerita tyme orientasi tuu kakak-kakak senior saya time saya form1 datang asrama,, skrg niee diorang dkat mesir amik medic,,, perghh,, pandai kan diorang!! seriously nak jadi macam diorang,,,

diorang berubah sangat banyak,,, pergh,, mmg sangat terkejot tgok diorang,,, dan pada malam sabtu smpat laa menemuramah diorang niee... macam2 kakak2 tuu cter,,, daripada insan biasa berubah mnjadi seorang muslimah yg disegani=) smoga allah permudahkan kakak2 semua taw2,, seriously nak nanges bile tgok kakak2 smua,,=)

mmg susah bler nak berubah nie,, macam-macam persepsi orang kat kite,, ade yg elok ade yg tak elok,,, jadi kite kene kuat,, walau banyak ujian yg mendatang trima dgan hati yg terbuka,,,=)

teringat pesanan kak.fana,, dia ada bagi satu pesanan daripada ibnu qayyim aj-jauziyyah,,


“Sesungguhnya di dalam hati itu ada satu kekosongan yang tidak akan terhapus melainkan kekosongan itu diisi dengan Allah. Dan di dalamnya ada satu kesedihan yang tidak dapat dihapuskan melainkan dengan kegembiraan mengenali Allah dan taat padaNya. Dan di dalamnya ada satu kesepian yang tidak dapat dihilangkan melainkan dengan rasa cinta padaNya dan selalu mengingatiNya. Dan jika seorang hamba diberi seluruh dunia beserta segala isinya pun masih belum dapat mengisi rasa kekosongan ini”.


ingat laa ye sahabat semua!! semoga dapat sedikit ilmu dari pmbacaan nie,,

SAYA SAYANG ALLAH

No comments:

Post a Comment